Lionsclub Dongevallei
    We Serve, wij dienen

De Lionsclub Dongevallei helpt...

Handen uit de Mouwen actie – 2017 Veel banken

De HUM-actie van 2017 was op de “Locatie Paradijs over de Aa” ( PodAa). Dit is een zorginstelling waar een door-de-weeks dagverblijf plaatsvindt voor (nu) 8 cliënten van “Down” personen. Dit is een locatie met een variatie van vele buitenactiviteiten ( en ook binnen-). De mensen krijgen daar muzieklessen en actieve projecten.  Zaterdag komen  de mensen van de zorginstelling  bijelkaar en voor externen ook muziekles. Wij werden gevraagd timmerwerk te verrichten. Het werd het Project: “Banken voor PodAa”.. Veel banken zijn nodig voor alle muziekuitvoeringen en voor het gebruik op het terrein.
Jan en Ineke van Rijckevorsel zijn 2 jaar geleden gestart met dit project. Zij hebben met veel vlijt en  bevlogenheid hier al een goede reputatie opgebouwd. Het staat ook bekend als het Muziekhuis. Wij konden met eigen ogen zien hoe cliënten graag en met veel enthousiasme hier hundag doorbrengen. actief zijn.
Zoon Darius van Charlayne is hier een actieve mede-muzikant en werkt ook als tuinman.
Actief van de Lions waren: Adrie; Charlayne met Hardwich en zoon Devin; Frank; Joop; Rick en Simon.

Er werd afgetekend, gezaagd, geboord en geschroefd; geschuurd bij het leven en daarna mooi in de lak gezet. Zo ontstonden in noestige arbeid met het nodige hoesten door het stof, een 15-tal banken. Solide als ze zijn voor heftig gebruik. Ze werden meteen in gebruik genomen door ons om voldaan later in de middag af te “afkicken”.
Kortom het was weer een gezellige HUM-actie, waar wetevreden op terug kunnen kijken. Nuttig en zeer praktisch gezien de resultaten. Ook werden getrakteerd  op een paar nummers van de “Josti-band”
Het was een succesvolle dag!