DE Waardepunten actie 2021

Lionsclub Donge Vallei schenkt ruim 550 pakken DE koffie

aan de Voedselbank

Tijdens de jaarlijkse landelijke lions actie in december heeft Lionsclub Donge Valleiliefst 254.045 waardepunten ingezameld. Voor deze punten levert Douwe Egberts500 pakken koffie aan de Voedselbank voor haar klanten in Dongen en ‘s-Gravenmoer.

Het is voor de Lions Club Donge Vallei de 10 de keer dat er met deze landelijke actiewordt meegedaan en het is telkens weer opmerkelijk dat er na al die jaren nogsteeds zoveel punten worden opgehaald. Ook dit jaar weer bijzonder omdat deactietijd korter was en er minder inzamelpunten waren door de Corona perikelen.

“Het leek er op dat dat de inzamelbox in de Cammeleur een wat rustig bestaan zouhebben tijdens de gedeeltelijke lockdown periode, maar het tegendeel was waar.Veel meer is er dit jaar van de box gebruik gemaakt “, zegt Rick Meijer samen metWarden Deenen ook dit jaar weer de coördinatoren van deze actie in Dongen. “Datkwam na de publicaties in de Dongense nieuwsmedia en door de bekendmaking vaneen speciaal emailadres in de regionale bladen. Daardoor kregen we heel veelmeldingen via dat e-mailadres. Veel punten werden opgestuurd per post of gebrachtbij leden thuis of we gingen ze ophalen. Met een fantastisch resultaat”.

Het tellen was weer een flinke klus. Het duurde twee middagen om alles geteld tekrijgen, maar werd met veel plezier gedaan zeker gezien de grote hoeveelheid dietoch weer tot een bijzonder resultaat heeft geleid.De waardepunten zijn vrijdag 12 februari aan Annita Kooijman van de Voedselbankoverhandigd, die verheugd reageerde op het resultaat. Zij kan veel klanten van deVoedselbank weer blij maken met verse koffie.